Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Velodrom Favorit Brno
Juránek, Marek ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh Velodromu-cyklistického stadionu v lokalitě Brno-Komárov, včetně napojení na stávající sportoviště ,parkování a dopravu.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Salajová, Barbara ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel předmět NGA056 Specializovaný ateliér na téma Architektonická studie cyklistického stadionu sportovní organizace Favorit Brno. Výsledkem tohoto předdiplomového projektu bylo zhodnocení stavu současného velodromu a vytvoření varianty na jeho možnou úpravu nebo zbourání. Diplomová práce navazuje na zmíněný předchozí projekt a ve formě studie rozpracovává návrh na nový objekt cyklistického stadionu sportovní organizace Favorit Brno. Nově navržený velodrom reaguje na současné požadavky dráhové cyklistiky jako je délka dráhy (250 m), materiál dráhy, zastřešení budovy a také je dbáno na splnění všech potřeb sportovců, ale i návštěvníků. Objekt je situován na místě původního velodromu v Brně-Pisárkách.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Horčičková, Anastázie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracovat architektonický návrh stadionu pro dráhovou cyklistiku. Jedná se o krytou halu umístěnou v Brně Komárově na území sportovního areálu Hněvkovského. Současně se studií samotného objektu je zpracován i urbanistický návrh celého území. Areál nabízí široké spektrum sportovišť pro rekreační i vrcholové sportovce a nová hala velodromu by měla být dominantou celého území. Stavba poskytuje zázemí významnému cyklistickému klubu TJ Favorit Brno, reaguje na současné požadavky dráhové cyklistiky a umožňuje tak pořádání i mezinárodních závodů.
Velodrom
Horký, Rostislav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce zastřešení velodromu. Klimatické zatížení je stanoveno pro lokalitu města Znojma. Součástí práce je technická zpráva srovnání dvou variant řešení, technická zpráva vybrané varianty, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů, výkaz materiálu a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil byl vytvořen v programu SCIA Engineer 17.01. Posouzení je vypracováno ručně dle platných evropských norem.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Gebhardt, Tomáš ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér ,,Architektonická studie bikrosového areálu Favorit Brno. Tento ateliér byl zaměřen na návrh zázemí pro Bikrosovou trať. Dále na vypracování architektonicko-urbanistické studie sportovního areálu v Komárově s předpokladem dominanty cyklistické haly. Propojení pěších cest, a zjednodušení dopravní obsluhy. Diplomová práce se věnuje vypracování nového konceptu území, kde bude mít místo jak sport profesionální, tak i rekreační. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, patřící TJ Favoritu Brna. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkání v dráhové cyklistice. Zároveň by měl být využitelná pro trénink, konání menších závodů a jiné sportovní i kulturní akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno. Jehož domácím místem je v současnosti nevyhovující cyklistický stadion na Brněnském výstavišti. Tento stadion dnes nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit míčovým sportům a dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Klade důraz na oddělení vstupů diváků a sportovců. Hlavním výrazovým prvkem jsou dvě hmoty, z niž jedna umožňuje veřejnosti vystoupat po rampě po obvodu stadionu do vyhlídkových míst. Z rampy je možno vidět děj uvnitř stadionu. Atraktivitu celého areálu zvyšuje navržené dopravní hřiště a pumptrack. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na území areálu vzniknou 3 nové parkoviště.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Vranová, Marta ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu v Brně Komárově, jež má nahradit dnes již olympijským normám nevyhovující velodrom na brněnském výstavišti a zajistit tak nové a lepší podmínky nejen pro základnu klubu Favorit Brno, ale i pro všechny ostatní nadšené sportovce dráhové cyklistiky. Ale studie počítá i s rozšířením dalšího sportu a to je atletika, která zde v Brně má nedostatečné kryté tréninkové plochy. A proto v této diplomové práci doplňuji cyklistiku daným sportem, aby budova mohla nabídnout co nejvíce, nejen vrcholovým sportovcům, ale i příležitostným nadšencům a maximálně tak obohatit své okolí. Budova byla navržena v kombinaci beton, ocel a sklo. Kdy velká prosklená fasáda je stíněná velkým přesahem střechy, která v letním období bude sloužit jako přirozené stínění. Dané diplomové práci předcházel specializovaný atelier TG02, který se věnoval rozvoji přilehlé plochy a to bikrosové dráze BMX, která by měla úzce spolupracovat s novým cyklistickým stadionem. Dané území v Komárově Brno, tak nese velký sportovní potenciál, který bude záhodno i nadále rozvíjet.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Nováková, Lucie ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu – velodromu v městské části Pisárky v Brně pro TJ Favorit Brno. Stávající velodrome je situován jihozápadně na okraji brněnského výstaviště při ulici Křížkovského. Velodrom již neodpovídá nynějším požadavkům dráhové cyklistiky, avšak po historické stránce je cenný a má své genius loci. Nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250 m (spolu s dalšími parametry mezinárodní cyklistické unie) a k ní přidružená sportoviště jsou „vložena“ do stávajícího velodromu, který je dle požadavků upraven a rekonstruován. Tribuny zůstaly zachovány stávající. Vestavěný objekt s novou dráhou je pak kompletně zastřešen a vytváří tak uzavřený prostor. V rámci rekonstrukce stadionu došlo také k vytvoření nového zázemí pro TJ Favorit Brno z modulárního kontejnerového systému, jedná se o šatny pro sportovce, prostory pro administrativu, dále zázemí pro hostující kluby a sportovce a VIP prostory. Systém kontejnerové výstavby pro sportovní zázemí je velmi praktický, ekonomický, rychlý, šetrný k životnímu prostředí a variabilní a flexibilní k aktuálním požadavkům sportu, který se neustále vyvíjí. Předprostor a parter v jižní části stávajícího velodromu je vybaven službami pro veřejnost – kavárnou, prodejnou suvenýrů, pokladnou, infocentrem, servisem a prodejnou kol a sportovního vybavení. Nová dráha s tribunami je zastřešena ETFE folií ukotvenou na nové příhradové vazníky, které jsou napojeny na stávající zastřešení.
Urbanistické řešení areálu Výstaviště Brno
Mainclová, Kateřina ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Urbanistická studie diplomová práce řeší efektivnější využití areálu brněnského výstaviště v dlouhodobějším časovém horizontu. Přirozené hranice areálu v údolní nivě tvoří na severovýchodě ulice Hlinky se Žlutým kopcem, z jihozápadu pak ulice Bauerova vedoucí podél řeky Svratky. Díky své poloze nedaleko centra města i přímému napojení na pražskou magistrálu je významným místem ideálním pro návrh funkcí nadměstského významu. Snahou je otebřít areál celoročně věřejnosti a nabídnout jí různorodé celoroční i celodenní funkční využit. Snahou je na místo přilákat co nejvíce lidí, kteří se budou rádi vracet. Původní ideou je dotvoření struktury celého území novou zástavbou v západní části s ohledem na původní urbanistický koncept os jdoucích od pavilonu A. Řešené území je rozšleněno do čtyř hlavních funkčních zón - výstavnictví, sport a rekreace, práce a vzdělání a kultura. Doplňující funkcí je bydlení a zázemí pro potřeby výstaviště i dalších firem.. Z dopravního hlediska je kladen důraz na chodce, cyklisty a zklidněný charakter motorové dopravy. Areál protíná několik pěších tras spojujících ulice Hlinky a Bauerovu. Je navržen také most pro pěší a cyklisty, který vede až za řeku skrz areál Riviéra.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Krejčová, Zdenka ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/. Urbanistickým problémem současného území je špatný technický stav budov, nevyhovující funkce objektů. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, který patří TJ Favorit Brno. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkáni v cyklistice a atletice. Zároveň by měla být využitelná i pro menší závody a jiné akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno, jehož domácím místem je v současnosti cyklistický stadion na brněnském Výstavišti. Tento stadion je v současné době nevyhovující, slouží pouze jako tréninková dráha, nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit atletice případně dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Důraz je kladen na rozptylové plochy v přímém okolí stadionu, snadnou orientaci a rozmístění vstupů ze všech stran objektu, a také oddělení sportovců od diváků. Hlavním výrazovým prvkem exteriéru je prosklená fasádní stěna, s předsazeným perforovaným plechem, která zajišťuje noční osvětlení a uvádí návštěvníky do děje. Atraktivitu celého areálu zvyšuje nově navržený park, kavárna a odpočinkové plochy. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na jeho okraji vzniknou 2 parkovací plochy s dostatečnou kapacitou pro celý areál. Doprava uvnitř areálu bude přístupná pouze pro obsluhu a provoz.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Maršálek, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce rozvíjí architektonickou studii předdiplomového projektu, který se soustředil na téma staveb se sportovním zaměřením. Cílem této diplomové práce je návrh konkrétního stadionu pro konání závodů v dráhové cyklistice na úrovni olympijských staveb. V rámci návrhu je brán zřetel i na nutné provozní a technické zázemí stavby. Hlavní myšlenkou projektu bylo vytvořit objekt poskytující důstojné plochy pro sport, diváky, multifunkci a v neposlední řadě také kvalitní a fungující stavební dílo. Nutné je i vytvoření klubových prostorů pro členy cyklistického klubu Favorit Brno a také pro návštěvníky sportovních událostí. Objekt je tvořen jednou hlavní hmotou stavby, která je členěna jak provozně, tak dispozičně do několika celků a podlaží. Hlavním cílem projektu bylo vytvoření jednoduché hmoty velodromu, která bude schopna reagovat na roztříštěnou okolní zástavbu a rovněž vytvoří ucelený veřejný prostor. V interiéru je pak stadion s kruhovým půdorysem sofistikovaně rozčleněn do traktů, které jsou obsluhovány systémem chodeb. Samotná závodní dráha se pak nachází na úrovni 2. NP. Důležitým faktorem při návrhu byl i dostatek světla, které je nutné dostat do velké části masivní stavby. Hrubé rozměry stavby pak činí asi 120 m v průměru a 21 m na výšku. Podzemní podlaží, které slouží primárně pro parkování dosahuje hloubky 3,8m. Architektonická studie zahrnuje i využití pro vybrané stávající objekty, jako je například objekt správní budovy klubu Favorit, která bude obsahovat stravovací provoz, důležité prostory s energetikou budovy a také administrativní a klubové prostory. Ve vyšších patrech soustřeďuje barové a VIP prostory. Hmota stávající ponechávané budovy je začleněna do navržené hmoty stadionu v blízkosti hlavního vchodu do budovy. Poslední velkou stavební hmotou velodromu jsou zachované fragmenty stávající betonové závodní dráhy, které již nesplňuje délkové požadavky pro mezinárodní sportovní události a je zakomponována do celku stavby s pozměněným využitím

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.